SEA | Sprawozdanie z gry strategicznej „Zbawienie świata”
1590
post-template-default,single,single-post,postid-1590,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive,mob-menu-slideout-over
 

Sprawozdanie z gry strategicznej „Zbawienie świata”

Sprawozdanie z gry strategicznej „Zbawienie świata”

We wrześniu 2004 roku, członkowie Sekcji Akademickiej Stowarzyszenia Euro-Atlantyckiego, mieli okazję sprawdzenia zdobytej wiedzy na temat studiów strategicznych, przeprowadzając dla studentów I roku Collegium Civitas na obozie integracyjnym grę strategiczną pt. „Zbawienie świata”. Autorami gry byli: Tomasz Badowski, Magdalena Trzpil, Agnieszka Krystosiak oraz Marek Marcinkowski.

Postawiliśmy przed uczestnikami trudne zadanie, opracowując scenariusz gry, która przedstawiała „naszą” wizję sytuacji międzynarodowej w roku 2007. Oto fragment wstępu:
„Jest rok 2007. Sytuacja na świecie od czasu interwencji w Iraku w 2003 roku jest nadal niestabilna. Pomimo sprawnego funkcjonowania rządu irackiego, obecność wojsk koalicji w tym kraju jest nadal niezbędna. Konflikt pomiędzy cywilizacją Euro – atlantycką a światem Islamu pogłębia się. Pojawiają się również nowe zagrożenia dla pokoju na świecie w regionach, które uznawano za spokojne i stabilne, lub które rokowały nadzieję na stabilizację.
W 2006 roku w całej Europie doszło do serii zamachów terrorystycznych. 11 listopada grupa terrorystyczna związana z Al-Kaida przeprowadziła skoordynowany atak na węzły komunikacyjne w Londynie, Pradze, Warszawie i Rzymie. Łączna liczba ofiar wyniosła ponad 8 tysięcy. Połączone siły wywiadów polskiego, brytyjskiego amerykańskiego i włoskiego wykryły, że przygotowania do tej serii zamachów prowadzone były w Iranie, a sprzęt został wyprodukowany i dostarczony z Korei Płn.”
Głównym zadaniem było przeprowadzenie reformy nieskutecznie działającej Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych, jednak aby urozmaicić grę, na uczestników czekało kilka niespodzianek, na przykład konflikt w fikcyjnym państwie Sangeria czy kolejne zamachy terrorystyczne w miastach europejskich.
Mimo że gra „Zbawienie świata” trwało jeden dzień, uczestnikom nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie reformy RB, za to bez większych trudności poradzili sobie z resztą zadań. Dla organizatorów największą nagrodą było szczere zaangażowanie uczestników, którzy jeszcze w drodze powrotnej prowadzili ożywione dyskusje, dotyczące możliwych rozwiązań.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

SEA